• Başlangıç
  • disclaimer
  • iron in window / Bügeleisen im Fenster / Ütülenmiş pencere
  • whois katpatuka

katpatuka's sources

thoughts and lost and founds

Feeds:
Yazılar
Yorumlar
« Türk Telekom ve routing meselesi
Konto löschen bei Facebook »

Ezanın desibel oranı

24. Şubat 2010 Geliştirici: katpatuka


Avanos’un ezan sesini çok yüksek desibel oranında yayınlıyorlar – artık bıktım! Ses kirliliği bu! Vallahi bir desibel ölçer lazım bana…! Özellikle sabahleyin: henüz ne araba sesi ne de kuş sesi varken hoca hoparlörin sesini sona kadar açar! Desibel nemiş acaba hiç haberi yok şu adamların! Üstelik yamuk söyleyince tamamen sınır oluyorsun… saygısızlar! Keşke hoparlörsüz bir dünya olsa… sebebi gavurlar uyandırayım diye galiba öyle yaparlar – içimden bir küfür var da – söylemiyeceğim 😡

( Not: Yanlış anlaşılmasın: sa-de-ce ezanın desibel oranı öğrenmek istiyorum ben – ezana karşı değilim!  Ölçümün sonucunun yorumlanması doktorlarına, bilim adamlarına ve diyanet bakanlığına bırakacağım… )

Belediyemize gittim ve sordum: acaba ses ölçer varmı sizde? Ezanından gelen sesi sizin kulakları çınlandırmıyor mu?

Bizde yok fakat Nevşehir’de var dediler. (Bir defa bir diskonun ses oranı ölçmüşler…) Fakat biz yetkili değiliz kaymakamlığına gidin dediler.

Birkaç gün sonra ses seviyesini ölçsünler diye kaymakamlığına dilekçe verdim – bakalım…

Bugün cevabı aldım (9 gün sonra; kaymakamlık müftülüğüne iletmiş dilekçemi, yani ölçmemişler):

İlçemizdeki mevcut camilerde tek merkezden Merkezi Ezan Sistemi ile ezan okunduğunu, bu sistem ile tüm ilçeye sesin duyurulacak şekilde desibel düzeyinin sistemi yapan ustalarca ayarlanıp her taraftan duyulacak şekilde sistemin kurulduğunu, bilgilerinize rica ederim.

Demek ki merkezi ezan sistemi’miş… değiştirilmez…  ayarları Telekomünikasyon Kurumu yapıyormuş… her şey belgeli… ta Bozca’ya hatta Nevşehir’in cezaevi kadar yayın yapıyorlarmış… Maalesef resmi belgelerindeki yazılı desibel oranı (varsa) öğrenemedim.

Arkadaşlarımı sordum – şey dediler: Nevşehir İl Çevre Müdürlüğü’ne belki bakar o işleri…

Peki. O zaman aşağıdaki  yazı hazırlattırdım:

Konu: Ezan desibel oranının tespiti hk.

Avanos ilçesi merkez Camiinden okunan ezanın yüksek desibel okunması nedeniyle halk sağlığı açısından mahsurlu olduğunu Avanos Kaymakamlığı nezdinde yapmış olduğum müracaat; Kaymakamlığın 17/02/2010 tarihli ve 88 sayılı yazılarıyla merkezi sistem nedeniyle tüm ilçeden duyulacak ustalarca ayarlandığı şeklinde tarafıma bildirmiş ve her hangi işlem yapılmamıştır.

Müdürlüğünüz tarafından gerekli incelemenin yapılarak; mevcut desibel oranının tespit edilmesini, ezan desibel ayarının halk sağlığı açısından mahsurlu olmayacak limitlere çekilmesinin sağlanması ve tarafıma bilgi verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim. 24.02.2010

Cevabı Çevre ve Orman’dan geldi (sonra öğrendim ki Çevre ve Sağlık da varmış):

İlgi yazıda, Merkez Camiinde okunan ezanla ilgili şikayetiniz belirtilerek inceleme yapmamız istenmektedir.
07.03.2008 tarih ve 26809 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği 26. madde ( c) bendinde “Dini tesislerde ses yükseltici kullanımından çevreye yayılan gürültünün kontrolüne ilişkin düzenlemeler 8 inci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi çerçevesinde yapılır.” hükmü yer almaktadır.
Yönetmeliğin 8 inci maddenin birinci fıkrasının (b) bendinde “Diyanet İşleri Başkanlığı; dini tesislerde ses yükseltici -kullanımından çevreye yayılan gürültünün kontrolüne ilişkin esasların belirlenmesiyle ilgili hususlarda gerekli tedbirleri alır.” denilmektedir.
Belirtilen yönetmelik hükümleri gereği, şikayet konunuzla ilgili Müdürlüğümüzce işlem yapılmamakta olup, ilgili kurumlara müracaat etmeniz gerekmektedir.

Yani onlar da bir b. yapmıyorlar! Ta Ankara’ya yazmam lazım anlaşılır!
Şu aygıt halen Nevşehir’de durur; Avanos’a kadar gelemezmiş…

Nedir bu desibel (dB) ?

Belirli bir referans güç yada miktar seviyeye olan oranı belirten genelde ses şiddeti için kullanılan logaritmik ve boyutsuz bir birimdir (vikipedi).

Desibel Seviyeleri

  • 10 desibel: nefes almak; yaprak
  • 20 desibel: kol saatinin sesi
  • 30 desibel: fısıldamak
  • 40 desibel: hafif müzik
  • 45 desibel: aparmanda ki sesleri
  • 50 desibel: yağmur
  • 55 desibel: normal sohbet
  • 60 desibel: dikiş makinesi; grub sohbeti (stres sınırı)
  • 65 desibel: yemekhane sesi
  • 70 desibel: TV, bağırmak, çim biçme makinesi
  • 75 desibel: trafik gürültüsü
  • 80 desibel: aşırı trafik gürültüsü; elektrik süpürge
  • 90 desibel: horna; kamyon; yüksek sesle horlamak
  • 100 desibel: motosiklet; disko müziği; daire testere; havalı çekiç
  • 110 desibel: yakından geçen hızlı tren; walkman; rock konser
  • 120 desibel: yakından geçen uçak sesi; bağırma rekoru
  • 130 desibel: 20 metre uzaklıkta bir siren; yakından geçen jet uçağı (acı sınırı, kulağına zarar olabilir)
  • 140 desibel: tüfek sesi; roket fırlatma (AB sınırı)
  • 160 desibel: top patlaması (kulak zarının patlaması olabilir)

AB”nin gürültü konusundaki hassayetinin temeli şu:

  • 30-65 dB: konforsuzluk, rahatsızlık, sıkılma duygusu, kızgınlık, konsantrasyon ve uyku bozukluğu
  • 65-90 dB: kalp atışının değişimi, solunum hızlanması, beyindeki basıncın azalması
  • 90-120 dB: metabolizmada bozukluk, başağrısı
  • 120-140 dB: iç kulakta bozukluk
  • 140 dB ve üzeri: kulak zarının patlaması

80-85 db üzeri zararlı olarak kabul edilmekte. 80 db’de uzun süreli gürültü veya 100 db üstünde 15 dakikadan fazla ya da 110 db de 1 dakika maruz kalmak kalıcı işitme azlığına yol açabilir.

Ezanın desibel oran ne kadar yüksek olabilir acaba? Rakamlar konusunda her hangi bir resmi yayın var mı acaba? Halen çözemedim…

Reklamlar

Share this:

  • Twitter

Bunu beğen:

Beğen Yükleniyor...

İlgili

ıvır zıvır kategorisinde yayınlandı | Etiketler Avanos, desibel, ezan, ses kirliliği | 48 Yorum

48 Yanıt

  1. 15. Mayıs 2015 14:43 hasan

    hasan
    siz ezan sesini söyleyeceğinize bu müzik sesleri çarşıda sokakta her yerde olan sesi söyleyin müzik sesi rahatsız eder adamı ezan sesi değil


    • 15. Mayıs 2015 16:54 katpatuka

      He ya: bu arada seçim görültüsünden de şikayetçiyim! 😉


  2. 10. Eylül 2014 8:13 nikolaos

    aynı sıkıntı bende de var. evim camiye bitişik. bu sabah merkezi yayından bir ezan okundu ki, hiç sormayın. ezan mı okunuyor tepemden jet mi geçiyor belli değil. yayına parazit karışmış, beynim delindi zannettim. ben bu konuda önce ilçe müftülüğüne yazı yazdım, cevap yok. ardından çevre bakanlığı alo bilmemkaça başvurdum, “diyanet işlerine başvurun” cevabı aldım. “kimi kime şikayet ediyoruz, bu abesle iştigal” dedim, “prosedür öyle” dediler. “bu iş savcılıkta biter” dedim, sert bir biçimde “savcılık bir şey yapamaz” cevabı geldi. belediyeye başvurdum, belediye “yönetmelikte boşluk var, maalesef müdahele edemiyoruz” dedi. bunlar resmen işi kitabına uydurmuş, arada top çeviriyorlar. anayasa 10 madde herkes eşittir diyor ama bunlar eşit değil, üstün. biz gürültü yaparsak kanunen suç, imam gürültü yaparsa suç değil. hay ben böyle işin!


    • 10. Eylül 2014 16:50 Gülizar Sever

      Bu problem son 10 senede çoğaldı. Şikayet eden yüzlerce insan var, ama adamlar inat olsun diye çözüm getirmiyor. Ben PTT’den süper şifre alarak, Turkiye.gov.tr sayfasından BİMER’den şikayet ettim. Burada tek problem İsminiz cisminiz, her şey ortada. Yalnız o kadar bıktık ki, sonunda yazdım. Caminin adını adresini, ve adamların inlemelerini, bağırıp çağırmalarını, arabeskvari uzatmaları ve aaa’ların Vau vauu vauuu diye duyulması..Etrafta çalışan, küçük çocuk ve rahatsız olan yaşlılar olduğunu özellikle yazdım.
      Şikayet Kaymakamlığa gitmiş, oradan ilçe müftülüğüne, oradan da bana güya cami imamını uyardıklarını ve “… Camiinden uydu aracılığı ile merkezi sistemle okunmaktadır, ..caminin Müezzin kayyımı, minaredeki anfinin ses düzeyini düşürmesi konusunda ikaz edilmiştir.” , diye cevap geldi. Seste az bir azalma var. Ne kadar çok kişi şikayet ederse, o kadar bu konuya dikkat çekerek çözüme kavuşturma ihtimali artıyor. Karar sizin, ben cesaret ettim. İnşallah bir sonuç alırsınız!


    • 15. Mayıs 2015 14:47 orçun

      orçun
      böyle ezana konuşacağına konserlere gidersin aşırı derecede yüksek sesli müzik dinlersin birde ezandan şikayetçisin ben pes diyorum artık pesssss


    • 18. Mayıs 2015 1:04 cemal

      kıt beyinli Orçun. Ezan olacaksa erkekler tarafından sakin sesle okunsun. Bizim buralarda kendini müezzin sanan beyinsiz dönme herifler bağırıyor, çığırıyor ve sonunda ses tellerini de kopardığı için bir de inliyor. Çok affedersin de, kafasız herif. Benim evim camiye yakın. OÇ’ler uzakta duymuyormuş, peki yakında yaşayanların suçu ne. Adam sıçarken gibi inliyor ve güzelim ezanın içine ediyor. susmamız mı lazım. Adam gibi okuyamaz mı, parmağını keser gibi ince dönme sesiyle de çığırması mı lazım. Arap ülkelerin nerdeyse tümünü gezdim. Bir tane bile bizim kadar saygısız ve geri zekalı gibi, okunan ezan duymadım. Afrikada bile. Türkiye’delki kıt zekalılar, çok bayılıyorsa evine hoparlör koyup, beyinsiz kafasını içine soksun. Ya adam gibi Ezan okuyacaksın, veya susacak, bu işi bilene bırakacaksın. Sanki şu ana kadar ezan yokmuş gibi davranıp, son derece saygısızca bir şeklide Uydu yayınını, yani gavur icadını koyup, yaşlıyı, hastayı neden rahatsız ediyorsunuz. Yüzünüze gözünüze bulaştırmadan bir iş yapamaz mısınız. Uydu yayınını icat eden domuza da haram olsun. Ne kadar para götürdü aşağılık pislik ve milyonlarca insanın bedduasını aldı. Eğer hoparlörlerin ayarı düzgün olsaydı ve uydu yayını yerine müezzin diye geçinen cahiller olmasaydı, Ezanın sesi rahatsız etmeyecekti. Yani Orçun gibi kıt beyinlilere duyurulur. Cahil, ama değersiz fikri var salağın. Çözüm önermez, saygı göstermez, kopya beyincikler.


  3. 3. Eylül 2014 15:11 ÇOS

    Lütfen bana bunun bir çözümünün bulunduğunu söyleyin. Yeni taşındığım binada, Bosna Hersek Mah. Konya’da aynı sorun, özellikle şu an. Bina daha boş, kapılar pencereler açık, sanırım tek tek kapatıcam ama yetmez, balkonumu camla kaplatıcam ve klima taktırıcam, onun yeteceğinden de şüpheliyim. Aklıma gelen tek olası çözüm uygun yolla Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ne başvurmak şu an. Onlar da heralde noter tasdikli desibel ölçümü falan isterler en azından. Ne isterler acaba ? Nereden nasıl öğrenebiliriz ? Böyle bir şikayetin muhatabı olurlar mı ?


  4. 22. Haziran 2014 21:23 Emin Sert

    Ezan huzur verir fakat cami evime cok yakın maalesef ezanı son ses okuyan hocalar ve burada son ses okunsun diye iddaa edenler yüzünden ezan sesi duymaktan nefret eder hale geldim.Bu kadar çok seviyorsanız evine megafon baglat 5 vakit dinle eger yapmazsan serefsizsin


  5. 7. Haziran 2014 11:28 cihat

    Ezan sesi yüksekliğinden sıkıntı çeken yaşlılar var. Özürlü insanlar var. Hastalar var. Bebekler var! Ezan’ı kapatın demiyor kimse ”sesini normal değerlerde tutun diyor”! Bizim Dinimiz mantık Dini. Saçma sapan konuşmayın…


  6. 6. Mayıs 2014 16:29 yavuz

    Sabah ezanı sesinin yasal tonu 65 db, digerlerinin 80 db dir, lakin mevcut durumdaki ezan sesleri, 150 db sevieyeye kadar ulaşmaktatır, 100 db üzerindeki sesler insan kulağı ve ruhsal sağlığı için ciddi sorunlar yaratır, kanunende yasaktır. Ezan sadece namaza davettir ve günümüzde simgedir, namazında orucunda her türlü ibadetinde yegane gayesi, insanın ahlak seviyesini yükseltmektir, Rabbin ihtiyacından doğmaz. Hal böyle ikende, aslolanın beşer ahlakı yani hırsızlık yolsuzluk rüşvet irtikap gibi en aşşağılık suçlardan kaçınmak olduğunu unutup, ezanın kulakları sağır eder derecedeki parazitini savunmakta hayır gören bir nesille yaşamak zorunda olanlara Allah sabır versin ne diyeyim.


  7. 3. Mart 2014 17:57 derya

    neyin kafasını yaşıonuz basbayağı ezandan rahatsız oluo işte bide not yazmış anladık biz anlıcamızı


  8. 29. Aralık 2013 1:21 cpolat

    ARKADAŞLAR kimse beni yanlış anlamasın anlayan olursada cokta tınnn.. anladıgım kadarıyla;1.grup dıyokı ezan sesı cok yuksek ,2. grupta onlara karsı dıyokı sız ezanın okunmamasını ıstemıyosunuz musluman degılsınız hakaret edılıyo ve 1,grup sesın azaltılmasını ıstıyo yada hıc okunmasın herkes saatlerden takvımlerden ıstıfade edıyo ,,, ben ıkı tarafada seslenıyorum 1.grup kardesım baska seylerde arastırma yapın ezan olmassa etrafa lanet yagar ezan bız muslumanların uzerındekı gunahın azabını we kotuluklerı temızlıyor.dunyada hıc bır ses yok tur kı 7 kat semaya kadar gıtsın ama ezan sesı 7 kat semadakı hareketsız ses bosluklarını dahı gecıyor bu allah tarafından olan bırseydır.buna ne sız nede hıc bır guc we kuwwet engel olamaz onun ıcın baska seylere kafa yorun belkı dunyawı olarak bır yerlere warırsınız benı yanlıs anlamayın.2.grup kardesler sızde boyle seylerde tartısmayın we ınsanları dusuncelerıyle yalnız bırakın herseyden once allah goruyo her koyun kendı bacagından asılır. bız gerı zekalı ınsanlar bende dahıl ısımız gucumuz kalmamıs allahın gonderdıklerı we dın ıle ılgı olan seyler hakkında sacma sapan arastırmalar we yorumlar yapıyoruz .( bu dıne karsı gelenlerın weya dın hakkında sacma sapan konusanların gotunu gorurum mahserde )ben adanadan yazıyorum .yarası olan buyursun yuzume konussun 542 634 31 60


  9. 29. Eylül 2013 13:17 Mehmet D.

    levent civarında oturuyorum. zaten bizim cami meşhurdur, zaman zaman tanınmış insanların cenaze törenleri burada yapılır. eskiden imamımız çok güzel ezan okurdu, insana huzur verirdi. bayram namazlarımızı burada kılardık.

    şimdi ise tek kelimeyle kabus. ezan okunmuyor resmen bağırılıyor. ve üstelik sonuna kadar açılmış durumda. ezan okunurken camlar titrer mi?

    şikayet edemiyoruz. sabrediyoruz.


  10. 28. Eylül 2013 11:49 Azalia

    Ben de umraniye cakmakta oturuyorum. Sabahlari yataktan sicrayarak ve son zamanlarda ofke ile uyaniyorum. Resmen insani ezanin o huzur veren namesinden, uzaktan yurege huzur veren sesinden mahrum ederek dinden uzaklastirdilar. Adeta buyuk bas hayvan bogazlarmis gibi okuyan imamlari gectim, neredeyse evde konustugumuzu, televizyon sesini duyamayacak haldeyiz, hele ki cam aciksa. Ufak cocuklari olanlar ne yapsin? Yeni dogmus bebegi olanlar? Ezandan korkarak ve urkerek yetisen cocuklar, ertesi gun ise, sinava gidecek insanlar uyku bolundu mu nasil dinlenecekte o gunden verim alacak? Sadece ezan mi? Selasi, mahallenin olmuslerinin 100 kere anonsu… Birara tupgazcilardan, patates sogancilardan, eskicilerden illallah etmistik bundan 20 yil once. Ne farki var? Heleki sabahin 5 inde bitsin artik diye ya sabir ya selamet cekiyorum, oysa huzurla gelen bir ezan sesinde insanini duygulari da kabarir, inancida, huzuruda. Ters tepiyor, farkindalar mi acaba? Ya da gicigina mi yapiyorlar?
    İman, din, inanc kisinin kendi secimi ve hayati ile ilgilidir. Kurar saatini her vakit haberdar olur. Ezan okunmasin demiyoruz, ama bunun bir adabi olmali. Okuyanlarin yetistirilmis, guzel sesli, usulu ile okumalari ve insan sagligina, psikolojisine zarar vermeyecek olcude bir ses yuksekligi ile okumalari, bu konuda surekli denetim yapilmasi gerektigini dusunuyorum belediyelerce. Ancak suistimal oldugu, bunca cahil yobazin arttigi bir ortamda zor gorunuyor. Sikayet etsen kafir, dinsiz diyecek bir topluma donustuk maalesef.


  11. 20. Ağustos 2013 15:50 Yakup

    Sizler gibiler ile aynı ülkede nefes aldığıma lanet olsun. Din düşmanı vatan hainidir.


    • 20. Ağustos 2013 16:00 katpatuka

      Din düşmanı nereden çıkardın şimdi?? Bende sadece ve sadece GÖRÜLTÜ düsmanlık var!!


    • 23. Ağustos 2013 21:23 mehmet

      Sen nefes alabiliyorsun bari, biz onu da yapamıyoruz senin gibiler yüzünden.


  12. 21. Temmuz 2013 15:02 kedisini yiyen satanisti imana getiren imam

    Bu ezanlar ki şehadetleri dinin temeli, ebedi yurdumun üstünde benim inlemeli…

    Önce ezan türkçe okunsun derler, HALK karşı çıktığında, sesi kısılsın derler, yaşadığınız ütopyayı sevsinler.
    Ezan sesinden rahatsız olduysan bu milletten rahatsızsın demektir. Bu milletten rahatsızsan bu vatandan rahatsızsın demektir. Bu vatandan rahatsızsan alırsın kafa kağıdı fotokopini gider çektirirsin istediğin ülkede, ezansız yaşamak istersen..
    En iyisi siz ateistler gidin pasifikte bir ada bulun hepiniz orada ezansız, çansız, dinsiz yaşayıp durun ama burada iki yüzlülük yapmayın biz ezandan rahatsız değiliz hoparlörden rahatsız oluyoruz demeyin. ezan okuyan müezzine böğüren diyen zihniyetiniz ikiyüzlülüğünüzü ele veriyor.


  13. 4. Nisan 2013 4:52 fkkup

    istanbul ofiskentte oturuyorum 500mt² alan icinde 3 cami var ve sesini sonuna kadar aciyorlar kimsenin gıkı çıkmıyor. Evde pencereler kapalı halde sabah ezanı 70-80desibel arası (ipad app ile ölçüldü) . Ciddi anlamda bir islamik faşizm söz konusu


  14. 22. Şubat 2013 21:56 total station

    Gerçekten bu yorumları yapabilecek kadar küçüksünüz. Allah (CC) sizi ıslah etsin. Sizi Allah’ a (CC) havale ediyorum


    • 24. Şubat 2013 17:17 Gülizar

      Total station, senin gibi beyinsizler olduğu sürece, bu ülke düzelmez. Hiç kimse keyfinden dolayı şikayet etmez, Anıran, inleyen ve ezan diye yutturmaya çalışan ve müezzin diye geçinen, kulak zarını patlatacak kadar sabahın köründe kafanın dibinde bağırmasını diliyorum sana – sonsuza kadar. İnşallah o zaman kıt aklın az da olsa çalışır. Allah’ın ismini de kullanarak cahilce şeyler yazma, Allah ta eşek gibi anıranlara ezan okutulmasından men eder. Beynin varsa, anlarsın.


    • 26. Nisan 2013 12:10 Melih

      namaz kılacak adam saatini kursun.nedir bu?namaz kılmayanlara cezamı.Allah senin gibiler islah etsin.


  15. 31. Ocak 2013 22:00 dsd

    ben de çerkezköy’de aynı sıkıntıyı yaşıyorum. Evim (neyse ki demeyeceğim çünkü seçim kriterimdi) yakınlarında değil ama ofisimin bulunduğu yerde haftanın 5 günü, günün 5 vakti, bazen istek şarkıları ve adına mevlut denen abuklukları ile 7-8 vakt,i kara suratlı bir cahilin böğürmelerini duymak durumundayım. Bence sorun desibel sorunu falan da değil, niye dışarıya yayın yapıyorsun kardeşim, herkesin cep telefonu var, alarmı var, kullanmasını bilirsen sana vakitlerini hatırlatan app ları var. Kullanırsın, zamanı geldiğinde gidersin gideceğin yere, yatar kalkarsın, kimse de sana birşey demez, beni niye rahatsız ediyorsun, mal mısın?


  16. 18. Eylül 2012 15:09 D.E.

    levent’te oturuyorum. bizim burada bir tane camii var. son 3 senedir giderek artarak sesi açıldı. iphone ile ölçtüğümde 90-100 arası desibel gösteriyor. camii’ye 400 metre uzaklıktayım. bu arada imam makam biliyor ama bazen scream vokal tekniklerine başvuruyor sanırım. şikayet edecek kadar cesur değilim. vaziyet bu.


  17. 19. Ağustos 2012 17:06 Musti

    Merhaba Katpatuka,

    haklı şikayetlerinin işlem görmemesi gayet normal. Dahai bir çok insanda ‘beyin devriminin’ gerçekleşmediği ülkelerde, ne kadar yüksek sesle bağırırsan o kadar haklısın mantığı vardır. Aslında bu ilkel ve gelişmemiş bir zekanın düşünme tarzıdır. Ezanın sesini 100 dB üzerinde tutan bir zihniyetin beyni daha ilkel aşamada olduğu için bu tür gürültü sınırına karşı hassas değildir.

    Cumhuriyet Savcısı Yusuf Eraslan da ”Ezanın gürültü olarak nitelendirilmesi mümkün değildir” görüşü ile gelişmemiş zekanın bir temsilcisi olarak hizmet vermektedir.

    O ezanın korkunç sesiyle uykudan korkakarak sıçrayan bebeler büyüdüklerinde ne olurlar, bilemiyorum.

    Ha ezanın sesi ha kilisenin çanı, her dinde bu zeka gerilikleri yaşanmakta. Ne ezan ne de kilise çanı doğal değildir! Ben ne ezanın kısık ne de yüksek sesini istiyorum! Umarım, ileride sadece ve sadece doğanın, pınarın, kuşların sesini duyarım.

    Selamlar
    Musti


  18. 8. Ağustos 2012 3:38 libadiyeden bir ben eksiktim

    aynı problemi libadiye ünalan mahallesinde yaşamaktayım. aynı anda 4-5 ezan iç içe geçmiş bir şekilde, sonuna kadar açılmış hoparlörlerden okunuyor. 4-5 tanesi bitiyor bu sefer sırada bekleyen diğer 4’lü başlıyor. bir ezan faslı neredeyse 45dk. sürüyor. üstelik ilk okuyanın ilk kelimeleri hariç hiçbir şey anlaşılmıyor çünkü aynı anda yüksek sesle herkes başka bir şey okuyor ve geriye sadece yatağımızdan sıçrayarak uyanıp “tövbee tövbeee” diye söylenmek kalıyor. insanları dine yakınlaştırmak yerine, dinden uzaklaştırıyorlar farkında değiller.


  19. 12. Temmuz 2012 18:16 Oktay BABAT

    Ustadim size cok katiliyorum hatta daha ilginc bir konuyu arastiriyorum,evim istanbul gayrettepede burada tek camii var ama ilginctirki 3 dakka ara ile 3 farkli yerden ezan sesi geliyor,bugun dikkat ettim suphelendigim bir binanin ustunde 4 yana bakan hoparlorler var ve bir ezan sesi oradan geliyor keşfettim bunu,bu yapilabilirmi?Biliyorum o binanin yaninda sadece bir yatir var,binada,multinet binasi yani hayyam garip oglunun ama tmaf el koymustu.


  20. 27. Haziran 2012 10:58 asibonzai

    Allah varsa size sabır versin öncelikle. Bu adi misyoner dinci pislikler uyarı, hak hukuk nedir takmıyorlar. Allah için hersey mübah onlara göre.

    Desibelmetre konusunda iPhone gibi cihazlar için yazılmış uygulamalar var. Ben onunla ölçüm yaptım ve 142.4 çıktı.
    Sikayetlerime bir yanıt gelirse paylaşırım buradan ama oncelikle imza kampanyası başlatmalıyız bence.


  21. 27. Haziran 2012 3:14 sade

    ben de istanbul maltepe altayçeşme camisinden rahatsızım. evim camiye 40 metre.
    tüm pencereler çift cam, bina strafor kaplı olmasına rağmen tuvaletten bile duyuluyor.

    3 tane müezzin var. hem detone okuyorlar hem de makam falan bildikleri yok.
    benden önce şikayet edenler olmuş. 3-5 gün sesi kısmışlar sonra bildiklerini okumuşlar.

    bu müezzinlere giden tek kuruş vergim varsa haram olsun. hastane parası versinler.
    “ezan gürültü değildir” diyen savcının inşallah ezan sesinden günlerce uyuyamaz hale gelir. ödediğim vergilerden onun kursağına gidenler de haram olsun. zehir zıkkım olsun.

    din fedailiğine soyunup 21. yüzyılda bu rezaleti (sabahları köpeklerin uluyarak eşlik ettiği ezanları) fütursuzca savunanların da suratına tüküreyim.


  22. 20. Haziran 2012 20:14 asibonzaimehmet

    Ben de istanbulun göbeğinde balkona bakan minare ve ezan belasından muzdaribim. Desibelini ölçtüm: 142.4. Yuh artık dedim ve birkaç yere mail yoluyla şikayette bulundum. Sonuç alamazsam imama başvuracağım ve kendisiyle bu konuyu netliğe kavuşturacağım. Aşağıda birkaç bilgi.

    Gürültü ile ilgili cezalar

    Çevre Kanunu’nun 14 üncü maddesine göre; standartlara aykırı şekilde gürültü ve titreşime neden olanlara, konutlar için 400 YTL, ulaşım araçları için 1.200 YTL, işyerleri ve atölyeler için 4 bin YTL, fabrika, şantiye ve eğlence gürültüsü için ise 12 bin YTL para cezası kesiliyor.
     
    Gürültünün insan sağlığına etkileri

    30-65 desibel: Konforsuzluk, rahatsızlık, sıkılma duygusu, kızgınlık, konsantrasyon ve uyku bozukluğu.
    65-90 desibel: Kalp atışının değişimi, solunum hızlanması, beyin basıncın azalması.
    90-120 desibel: Metabolizmada bozukluk, baş ağrısı.
    120-140 desibel: İç kulakta bozukluk.
    140 desibel ve üzeri: Kulak zarının patlaması.


    • 22. Haziran 2012 10:20 katpatuka

      Bu arada Milliyet Gazetesi’nde bu da çıktı: Ezan için suç duyurusunda bulundu. Savcıya bak…!


  23. 19. Haziran 2012 11:48 Buğra

    Diğer 4 vakti geçtim de(geçilecek bir yeri yok ya gerçi), her sabahın köründe daha güneş doğmadan o anırmayı andıran sese uyanmak ve o sinirle uykuya dönememek yıllardır yetti arttı. şikayet etsen “dini değer, saygılı ol, hoşgörü zırt pırt” yeter artık biz ne zaman göreceğiz o “saygı” ve “dinin hoşgörüsü”nü ??


  24. 18. Nisan 2012 11:59 katpatuka

    Geçenlerde birisi ezanın ses seviyesi cep telefonuyla ölçmüş: 96 dB çıkmış diyor!…


    • 24. Mayıs 2012 8:40 ali

      serrefsız musluman degılmısın ezansesı ınsana huzur verıyor beynı rahatlatıyor


  25. 15. Aralık 2011 21:30 Gülizar

    Peki, sonunda “Ankaraya yazmam lazım” diyorsunuz. Yazdınız mı? Eğer yazdıysanız, kime? Ben de şikayet etmek istiyorum. Ben İstanbul Avcılar”da oturuyorum. Cami evimin 5-6 metre ötesinde. Çektiğimiz izdirap anlatılır gibi değil. Sanırım sabahın köründe UAU diye korkunç bir anırma ile uyandığımdan dolayı, şu anda kalp sorunum var. Soyu sopu belli olmayan adamlar gelip, hepimize nerdeyse hakaret edercesine, eşşek anırması gibi, Ezanla uzaktan yakından alakası olmayan, daha çok çirkin bağırma ve inleme gibi sesler çıkarıyorlar. Kesinlikle şikayet etmek istiyorum, fakat sonuç alan var mı? Bu cahillik ve geri zekalı uygulama nezamana kadar devam edecektir. Hangi yüzyılda yaşıyoruz, saygısız ve beyinsiz adamların eline kalmışız. Sonuç alan var mı, bu saçmalığa dur diyen var mı? Hoparlörlerin sesi nasıl kısılabilir? Küçük çocuklar sabah sıçramadan ve çirkin inleyen seslerden etkilenmeden uyanma şansları var mı?


    • 13. Ağustos 2012 18:15 Yusuf DN

      Hiç kimsenin birşey yapacağı yok bu konuda, belli oldu! Herkez korktuğu için laf salatası yapıyor, ve elde var koca bir SIFIR. Diyanet işleri İl müdürlüğüne şikayet yazıyorum, ve bu iş çözülmez ise, daha da ileri gideceğim. Yobaz falan umurumda değil. Korkak olduğumuz için böyle tepemize daha çok çıkar bunlar.


  26. 13. Aralık 2011 13:45 resatcan zengin

    şrefsizler ezan sesinden rahatsız oluyosunuz cehennemde azap seni o ezan senisine ozmn anlıcan neden bagırdıgını cehennemdeki azap sensini görünce keske o ezanı dınleseydim blkide burda olmazdım derdin


    • 13. Aralık 2011 14:29 Şahin

      @Resatcan evladım, adam en başta açıkça yazmış, ezana değil böyle okunmasına karşıyım diye. Yani, okuma becerin zayıf. Ayrıca, yazma becerinin de düşük olduğu görülüyor. Ortalığa çıkıp etrafa tükrük saçmadan önce biraz okuma yazma çalışmalısın. Üstelik, şerefsiz kelimesini kullanımına bakarsak, sözlük bilgin de zayıf: Sivas’ta bu memleketin aydınlarını diri diri yakarken tekbir getirenlere, cahil sürüsünü linçe teşvik edenlere, bunlara sahip çıkıp mahkemeden kurtaranlara şerefsiz denir.


  27. 16. Ekim 2011 21:02 engin

    sabahın 5 inde o kadar bağırmak ilkelliken başka bişey değil bence


  28. 29. Eylül 2011 18:46 Şahin

    Bunun adına güncel siyasi literatürümüzde “normalleşme” deniyor, bütün Türkiye’de merkezi olarak, sabırla ve başarıyla uygulanıyor. Biraz ızdıraplı bir süreç ama büyüklerimizin dediği gibi “alışacaksınız”. Ha bir de, bazı zındık mahfillerde, “kurbağayı alıştırarak haşlamak tekniği” diyenler de varmış.


  29. 15. Mayıs 2011 21:15 ezan sesine hasret biri

    gelin kardeş nevşehirin hacıbektaş ilçesinde yaşayın o zaman sizin şu desibel var ya hacıbektata 30 desibel kadar evim çarşının ortasında ezan sesi falan duyulmuyor hasret gittim ezan sesine şu 6 ayda ezan duymak istemiyorsanız buyrun hacıbektaşa


    • 15. Mayıs 2011 21:29 katpatuka

      😀


    • 27. Haziran 2012 3:20 sade

      televizyon var, radyo var. bunları aç bol bol dinle.
      ezan kesmezse vaazları da dinlersin. yakında normal televizyon ve radyo da kalmayacak. radyo ve tv kanalları da suudi arabistan kanallarına dönmeye başladı.
      hiç biri olmazsa, telefonuna kaydet sabah akşam dinle.


  30. 25. Mart 2011 3:08 miço

    güzel bir paylaşım ancak ölçüm yaptığın mesafede önemliki müftülüğün verdiği açıklama tüm şehrin duyacağı şekilde ayarlanmıştır demiş bu durumda cami mesafesi olan uzakta olan kısımlarda desibeller yüksek çıkması normaldir peki çözüm ne olcak desibeli düşürmek için ya cami miktarını yükseltecekler yada ezan sesini nasıl olacak bu durum


    • 25. Mart 2011 19:34 katpatuka

      belki de hiç ölçmemiş olabilirler bile… ya da sadece camini giriş kapısında ölçmüşler. Bir şey de hiç hesaplanmamış: Avanos’un eski mahallenin yerleşimi koca bir anfiteatro benziyor ve caminin yeri anfiteatronun sahnesin olduğu yeri gibi! Yani demek istediğim şu: desibel oranı çeşitli yerlerden ölçmek gerekir – tembeller büyük ihtimal bunu yapmamışlar…


  31. 11. Eylül 2010 16:27 okay

    Aynı dertten bizde Balıkesir/Erdek olarak müzdaripiz. Üstüne üstlük canı sıkıldımı sela, ramazanda her akşam, her perşembe, cumadan önce zaten bir tane 2 kişide rahmetli olursa bazen günde 3-5 oluyor siz düşünün. Sonuna kadar açtığı yetmiyor sanki adam gırtlak temizliyor. Bunu için hem para alıyorlar üstüne birde dokunulmazlıkları var hiç bir şey yapamıyorsun. Neymiş ezanlarımı susturmak istiyorsun? Bu kadar gerizekalı insan topluğulunun olduğu yerde yaşamayacaksın ama görüyorumki her yer aynı.


  32. 3. Eylül 2010 10:33 Barut Osman

    içimizdeki bazı dingiller bunu ezanın sesini kısmak zannediyor… kardeş biz hoparlörün sesi kısılsın istiyoruz, bir de tabii ki taze buzağı sesini de bir anlam veremiyoruz…


  33. 29. Mayıs 2010 9:49 serdar

    teşekkürler paşam 🙂



Yorumlar kapatıldı.

  • En fazla oylananlar

  • Son Yorumlar

    • izhost satıldıktan sonra rezalet! için katpatuka
    • Ezanın desibel oranı için cemal
    • Ezanın desibel oranı için katpatuka
    • Ezanın desibel oranı için orçun
    • Ezanın desibel oranı için hasan
  • Twitter Güncelleştirmeleri

    • Finished adding missing towns in #Chongqing on @openstreetmap . The North of the province lacks imagery at some are… twitter.com/i/web/status/1… 1 week ago
    • @thughes @IgnoredAmbience I'm stıll using commons.wikimedia.org/wiki/File:IBM_… since I bought my first PC in 1991 - but of course it's not USB 😉 1 week ago
    • In whole Qinghai province there were not many missing towns and townships to add in #openstreetmap - the situation… twitter.com/i/web/status/1… 1 month ago
    • @DigitalGlobe and I had just found the satellite-imagery-request-form wondering if I could use that form to request… twitter.com/i/web/status/1… 1 month ago
    • Für einen Atheisten ist es im Dezember schier unmöglich, von Kirchenmusik in Klassikkanälen verschont zu bleiben! I… twitter.com/i/web/status/1… 2 months ago
  • Etiketler

    10.2 Ahnenblatt aile kütüğü Avanos ban bilingual blocked dizi DNS Dünya Mirası freeciv gallery game gettext go GPS GPX gömme göreme harita hosting ICS internationalized izhost kalite kapadokya kent language localizeable milli multilingual Nevşehir NIC opensource openStreetMap opensuse OSM otoban oyun Oʻzbek Oʻzbekiston parkı plugin Renkleri repos repository routing sansür secere sit sit alanı soyağacı soyağacı araştırmaları spam sürgün telekom themes ttnet turkish tuzak tüketici türk türkei UNESCO Uzbekistan Vikipedi virüs Web wikipedia WMI wordpress XP yerelleştirme Ürgüp çevre
  • Reklamlar

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

WPThemes.


Gizlilik ve Çerezler: Bu sitede çerez kullanılmaktadır. Bu web sitesini kullanmaya devam ederek bunların kullanımını kabul edersiniz.
Çerezlerin nasıl kontrol edileceği dahil, daha fazla bilgi edinmek için buraya bakın: Çerez Politikası
%d blogcu bunu beğendi: